Eksperymenty i doświadczenia chemiczne

Laboratorium małego badacza

Charakterystyka zajęć:

Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi odkrywcami i badaczami. Uczą się przez działanie. Działania badawcze są kreatywne, dzięki czemu dzieci poszerzają swoją wiedzę, uruchomiają wyobraźnię, koncentrację uwagi, spostrzegawczość, wytrwałość, mogą pokonywać przeszkody i próbować różnych możliwości. Wykonywane eksperymenty zachęcają do myślenia, porównywania, opowiadania. Z wykonywanych doświadczeń dzieci czerpią wiele radości, jest to wspaniała zabawa dla nich.

chemistry-5632654_640
still-life-838387_640

Główne cele:

  • tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających dziecku rozwijanie twórczej postawy.
  • samodzielne podejmowanie działań, prowadzenie obserwacji i eksperymentów
    oraz wyciąganie wniosków,

  • rozbudzanie motywacji do podejmowania i rozwiązywania innych, trudniejszych zadań,
  • podnoszenie poziomu i poszerzanie zakresu zdobywanej wiedzy i zaspokajanie naturalnej potrzeby poznawczej dziecka,
  • wyposażenie dziecka w wiedzę i umiejętności pozwalające mu zrozumieć zachodzące procesy,
  • doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa.

Korzyści wynikające z uczestnictwa w zajęciach:

  • dziecko samodzielnie zdobywa nowe doświadczenia. Działając myśli, poznaje zjawiska, ich cechy, właściwości, a także różnego rodzaju zależności przyczynowo – skutkowe między badanymi zjawiskami.,
  • zabawy badawcze dostarczają dziecku niezliczonej ilości nowych przeżyć związanych z odkrywaniem właściwości rzeczy i zjawisk,
  • podczas eksperymentowania wiele radości dzieciom daje sam proces odkrywania,
  • dzięki takim zabawom dziecko doskonali swoją orientację w świecie, rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe, odbiera nowe wrażenia estetyczne, doznaje satysfakcji, zaspokaja podstawowe uczucia związane z realizacją potrzeby działania.
  • zabawy badawcze uatrakcyjniają proces dydaktyczno – wychowawczy
    oraz pobudzają dzieci do twórczego działania i myślenia.

  • dziecko szuka odpowiedzi na pytanie: dlaczego tak się dzieje?
    .