Kodowanie nie tylko na dywanie
Charakterystyka zajęć:
Kodowanie w przedszkolu można zaczynać od prostych zabaw bez używania komputera. Nie różni się zasadniczo od budowania z klocków. Z powodzeniem uczyliśmy się tej sztuki, układając na kolorowej macie kartoniki z obrazkami. W ten sposób dzieci uczą się nowych kompetencji, poznając przy okazji nowe pojęcia i zwroty. Taka forma nauki poprzez zabawę doskonale przygotowuje dzieci do stawiania pierwszych kroków w programowaniu. Czas, który dzieci spędzają w przedszkolu, pozwala im polubić kodowanie, traktować zabawy z nim jako naturalną część edukacji i wychowania. Dla efektywnej realizacji procesu wychowawczego bardzo ważną cechę zabaw z elementami kodowania stanowi fakt, że trudności, które mogą pojawić się w ich trakcie, są przez dzieci traktowane raczej jako wyzwania, a nie jako problemy czy bariery
Główne cele:
grupie)
Korzyści wynikające z uczestnictwa w zajęciach:
- zabawy z kodowaniem są pełne radości: otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania,
- kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci,
- zachęcają dzieci do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie.