DLACZEGO WŁAŚNIE NASZE PRZEDSZKOLE?
Zobacz grupyMamy nieszablonowe podejście do nauczania
Przedszkole GREEN GARDEN jest miejscem, w którym pracują ludzie z pasją i które prawdziwie wspiera rodziców w tym, by ich dzieci mogły rozwijać swoje umiejętności i kompetencje.
Neurodydaktyka
Inaczej nauka o tym, jak uczy się i rozwija ludzki mózg. W oparciu o główne założenia neurodydaktyki, przedszkole stawia na:
- dobrowolność, a nie przymus edukacyjny,
- unika ocen i rankingów, zabijających naturalną motywację ludzkiego mózgu do rozwoju,
- współpracę, zamiast rywalizacji,
- zabawę i naukę przez działanie, doświadczanie świata wszystkimi zmysłami,
- zabawę i naukę w ruchu,
- naukę angażującą emocje – bo tylko to, co nas porusza i dotyczy jest w stanie zapaść w pamięć na dłużej i włączyć się do naszego systemu wiedzy na stałe.
Oferta zajęć dodatkowych
Zajęcia umuzykalniające z żywym akompaniamentem
Czas trwania: 30 min
Częstotliwość: 2/miesiąc
Wychowanie muzyczne w przedszkolu w pełnym tego słowa znaczeniu odbywa się na tzw. zajęciach umuzykalniających. Umuzykalnienie jest to praca nad rozwojem zdolności i wrażliwości na muzykę.
Śpiewanie piosenek rozwija wrażliwość muzyczną dziecka. Zbiorowy śpiew jest przyjemnym doznaniem, wytwarza energię, daje poczucie jedności, wzmacnia więź z grupą. Dzieci lubią śpiewać i bez problemu podporządkowują się ustalonym zasadom. Wspólnie zaczynają, kończą, reagują na znaki nauczyciela, śpiewając głośniej, ciszej, szybciej lub wolniej. Poza rozwijaniem umiejętności muzycznych śpiew przynosi także inne korzyści – poprawia wady wymowy (jąkanie się), postawę ciała, wspomaga rozwój klatki piersiowej, właściwe operowanie oddechem albo dotlenienie organizmu. Wpływa również pozytywnie na system nerwowy, odpręża, uspokaja lub ożywia.
Język angielski
Czas trwania: 30 min
Częstotliwość: 2/tydzień
Zajęcia odbywają się 3 razy w tygodniu i mają na celu zaznajomienie dziecka w formie zabawy z językiem angielskim. Dzieci uczą się słówek i zwrotów poprzez piosenki, wierszyki, liczne gry językowe i ćwiczenia aktywizujące ciało i zmysły dziecka. W trakcie zajęć przedszkolakom towarzyszy pacynka oraz wiele pomocy dydaktycznych takich jak obrazki i realia, które odpowiadają zainteresowaniom dziecka i jego potrzebom emocjonalnym.
Ceramika
Czas trwania: 30-60 min
Częstotliwość: 2/miesiąc
Praca z gliną wpływa korzystnie na harmonijny rozwój dzieci. Ugniatanie, wałkowanie, formowanie i ozdabianie gliny to doskonałe wsparcie rozwoju małej motoryki dziecięcych dłoni i przygotowanie m.in. do nauki pisania. To również cenne doświadczenie sensoryczne, które znakomicie stymuluje układ nerwowy. Ponadto praca z gliną wycisza, uczy cierpliwości, umożliwia doskonalenie umiejętności koncentracji. Z kolei z twórczego punktu widzenia, zajęcia ceramiczne rozwijają wyobraźnię i ekspresję plastyczną. Podczas zajęć dzieci wykorzystują specjalistyczne narzędzia, a także przedmioty z recyklingu. Dzięki temu uczą się znajdować nowe, kreatywne zastosowanie dla przeróżnych przedmiotów codziennego użytku.
Zajęcia sportowe z piłką
Czas trwania: 30 min
Częstotliwość: 1/tydzień
Zabawy z piłką to jedna z najprostszych, a zarazem najefektywniejszych form aktywności fizycznej dla dzieci. Niezależnie od tego, czy mówimy o maluchach w przedszkolu, czy starszych dzieciach w wieku szkolnym, piłka odgrywa kluczową rolę w rozwoju ich umiejętności motorycznych, społecznych i poznawczych. Zabawy z piłką, zwłaszcza dla dzieci 3-letnich, są doskonałym sposobem na rozwijanie umiejętności motorycznych. Kiedy dziecko uczy się łapać, kopać, rzucać i toczyć piłkę, rozwija swoją koordynację ręka-oko, a także ogólną sprawność fizyczną. Już proste gry, jak “podaj piłkę”, angażują wiele mięśni, a jednocześnie uczą precyzji i równowagi.
Zajęcia taneczne
Czas trwania: 30 min
Częstotliwość: 1/tydzień
Zajęcia taneczne organizowane przez przedszkole uczą dzieci wystąpień publicznych – przed innymi grupami lub rodzicami. Maluchy ćwiczą układy kroków i koordynację ruchową dopasowaną do muzyki, rozwijają również poczucie wspólnoty grupowej i wzajemnego wspierania się. W zależności od rodzaju muzyki podczas zajęć tanecznych dzieci mogą się wyciszyć, dać upust emocjom lub wręcz przeciwnie, rozbudzić. Występy taneczne wiążą się ze strojami do tańca, co dla maluchów jest niezwykłą atrakcją.
Logorytmika
Czas trwania: 30 min
Częstotliwość: 2/miesiąc
Logorytmika to forma zajęć, która łączy ćwiczenia logopedyczne z rytmiką i tańcem. Celem tych zajęć jest wspieranie rozwoju mowy u dzieci, poprawa ich koordynacji ruchowej, a także rozwijanie wyczucia rytmu. Zajęcia z logorytmiki są szczególnie skuteczne w przedszkolu, ponieważ pomagają w nauce poprawnej wymowy, w zwiększaniu koncentracji oraz w rozwoju umiejętności społecznych.
Zajęcia ze sztuki
Czas trwania: 45 min
Częstotliwość: 2/miesiąc
Zajęcia ze sztuki w przedszkolu to czas, w którym dzieci rozwijają swoją kreatywność, wyobraźnię oraz zdolności manualne. Często są one prowadzone w formie zabawy, aby maluchy mogły w naturalny sposób odkrywać świat sztuki. Podczas takich zajęć przedszkolaki mają możliwość pracy z różnymi materiałami: kredkami, farbami, plasteliną, papierem, tkaninami czy masą solną. Nauczyciel zazwyczaj zaczyna od prostych instrukcji, jak rysować, malować lub modelować, aby dzieci mogły poznać podstawowe techniki. Ważnym elementem zajęć jest również rozwijanie umiejętności wyrażania siebie poprzez sztukę – dzieci uczą się, jak za pomocą różnych materiałów opowiadać historie, wyrażać emocje i spostrzeżenia.
LEGOedukacja i robotyka
Czas trwania: 30 min
Częstotliwość: 1/tydzień
Zajęcia z LEGOedukacji i Robotyki wprowadzają dzieci w świat programowania i zaznajamiają ich z podstawowymi pojęciami związanymi z projektowaniem i inżynierią. Łączą wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem w różnych obszarach. Zestawy LEGO Education zapewniają nieskończenie wiele możliwości budowania zaawansowanych projektów. Dzięki dodatkowym zestawom uzupełniającym gwarantują wiele godzin zajęć, pełnych zaangażowania i pasji. Dodatkowo bezpłatne materiały online, filmy instruktażowe i praktyczne warsztaty dają jeszcze więcej możliwości prowadzenia interesujących i angażujących zajęć dla dzieci.